Sydney-Broken Hill

5 oktober 2015 - Broken Hill, Australië

Aantal km gefietst tot nu toe: 1400. Op 4 oktober aangekomen in het mijnstadje Broken Hill. Helemaal kapot na een etappe van dik 100 km met de wind op kop (kracht 5?). Gevraagd aan wat lokalen (Diane en Wayne) naar eeen betaalbaar adresje. 'Ons huis' was het antwoord. Ik heb nog nooit een gastrvrijer volk gezien dan de mensen van Down Under. Na Katoomba en Hilston het derde huis waar ik mag verblijven.
De reis gaat lekker tot nu toe, al heb ik soms behoorlijk moeten afzien. De weg van Sydney naar Katoomba is er eentje als je levensmoe bent. Levensgevaarlijk. In Katoomba bijJoe en Amy gelogeerd, ontmoet in de pub. Gelijk verjaardag gevierd van Welshman Joe. Feyenoorder Niels was er ook. In Blackheath een mooie bushwalk gemaakt. Daarna verder richting het westen. Veel mooie dieren oa kangoeroes, emoes, allerlei vogels, wombats, diverse reptielsoorten gezien. Ook mooi om te zien hoe het landschap veranderd. In Hilston wat langer gebleven omdat ik grappenmaker Michael tegen het lijf liep. Ik mocht een paar dagen bij hem, zijn vrouw Mandy en zoons Jacob en Blake logeren. Gevaren over de Lachlan river, gevist en bbq in de bush. 4 oktober, lake Copi Hollow, is het laatse meer waar echt water in staat dat ik voorlopig tegen zal komen. Dus ook wat langer gebleven. Niet zelf hoeven kokkerellen omdat mijn buurtjes Terry, Ann, David en Jane mij iedere avond uitnodigde voor hun overheerlijke dishes. Op zaterdag samen met Terry in de plaatselijke kantine de grand final van Australian Football gekeken. Terry werd een beetje aangeschoten, ik niet want zoals jullie weten geef ik niet zoveel om bier. Nu dus in Broken Hill. Voorlopig mijn laatste wifispot. Tot over ......... ?

1. Rudie Kooij:
    5 oktober 2015
    Jeminee Jellie, Het gaat erg goed met je zo te zien, Heerlijk genieten en vooral lekker doen waar je zin in hebt. Wel lekker dat er zo goed voor je gezorgd wordt, wat eten en drinken betreft. Voor de volgers wel jammer natuurlijk dat je nu geen wifi meer hebt maar ja, er zal wel weer een punt komen waar je het wel weer hebt, zodat we weer verder kunnen genieten van je reisverhalen. Voorzichtig aan en we wachten met spanning op je nieuwe avonturen.
  2. Johan Baginda:
    6 oktober 2015
    Hé wereldreiziger, wat maak je al veel mee zeg!! Die Australiërs zijn net zo gastvrij als wij Bosschenaren ;-). Vooral veel opschrijven als je geen Wifi hebt. Dan kan je weer een mooi verslag maken als je online bent. Nu lekker even uitrusten voordat je weer start met het volgend avontuur.

Ps. Ik hoorde dat de Giro volgend jaar weer in NL start. Ben je mooi op tijd om mee doen ;-)

Groetjes,

Johan
  3. Vis:
    6 oktober 2015
    Zo te lezen lopen de Aussies ook met je weg..!! Fiets ff door.., giro start in Apeldoorn moeten we bij zijn!
  4. Chris:
    8 oktober 2015
    Klinkt goed Jelle .
    Onderdak eten bier ik ging nooit meer weg.
  5. Charles en Sylvia:
    17 oktober 2015
    Hey Jelle,
    Jack had mij attent gemaakt op jouw reisblog. Dus meteen gelezen. Wat een leuke verhalen en mooie foto's. Af en toe afzien maar ook dat hoort erbij. Leuk om een beetje op de hoogte te blijven van jouw reis. We wensen je heel veel plezier. Hopelijk komen je verhalen weer snel door. Groetjes, Charles en Sylvia. X