Ben er!

31 december 2015 - Darwin, Australië

Na 3 1/2 maand en 5500 kilometer trappen ben ik in the Top End, Darwin, aangekomen. Het was me het ritje wel. Christus, wat is dit land groot. Wat vlak? Heuvels lijken hier uitgevonden. En dan die eeuwige wind. De laatste duizend km waren voornamelijk tegen de borst. Toch maakte ik me iets over de helft van de reis totaal niet meer druk om welke omstandigheid dan ook. Je neemt het zoals het is. De natuur zal altijd van je winnen. De reis heeft me tot nu toe veel gebracht. Soms misschien wel te veel indrukken tegelijk. Alleen al die prachtige dieren en dat overweldigende landschap. En niet te vergeten de mensen die je tegen het lijf loopt. Jong en oud. Van outback Aussie tot jonge dronken Duitse backpacker. Ik kan er een .... .... ........ Wat feitjes. Lengte van het langste traject op een dag: twee keer 170 km. Kortste 10. Hoogst gemeten temperatuur was 47 graden richting Tennant Creek. Hoogste 'heuvel' 1200 meter. Daar sliep ik ergens buiten en het was rond het vriespunt Laagste punt was 10 meter onder zeeniveau. Veel zout. 1 lekke band en 1 gebroken spaak. 1 kangeroo geraakt en 1 kikker. Langzaamste traject was 28 km in 4 uur veroorzaakt door een stevige tegenwind. Zwaarste klus was 230 km, waarvan 150 km offroad zonder waterpunt. De laatste 3 dagen in de stortregen waren ook niet misselijk. Al met al een onderneming die ik iedereen kan aanraden. In Katherine merkte ik dat het toch wel heel hard ging met de financien. Werk gezocht en gevonden. In een backpackershostel en op een cassaveplantage waar ik ook nog 600 gaten heb gehakt om een Chinese medicinale boom te kunnen planten. Verder bijna 60 uur onkruid getrokken en 'weedmats' geplaatst.
Op een foto zie je vlnr Nathan uit Fiji, ikke, Eddie uit Duitsland (waar ik oudjaar in Darwin mee ga vieren) en Ellie uit Frankrijk. Hij is de echte koning, want is op zijn fiets helemaal uit Parijs naar Australie gereden. We hebben het erg gezellig gehad in katherine. Volgers, dank voor het volgen en ik geniet van jullie reacties. Tot in Indonesie! Allemaal een super 2016! Ik mag lekker iets eerder dan jullie champagne drinken

1. Jan en Trijnie:
    30 december 2015
    Weer genoten Jelle van je verhaal ! En de foto's. Fijne jaarwisseling en niet te veel bubbels daar. En als je door Frankrijk fietst op de terug weg hebben we altijd een maaltijd en kamer (gratuit) en kronenburg bier uiteraard
  2. Jan en Trijnie:
    30 december 2015
    Voor je planning : 6 juli komt de Tour hierlangs met finish berg op !!!
  3. Rudie Kooij:
    30 december 2015
    Hee Jelle, heeerlijk dat je het grote land nu doorgekomen bent zeg.Wat een prestatie. Neem ff je rust en ga lekker genieten van de jaarwisseling. Daarna ff dobberen en vervolgen met je mooie trip. blijf genieten man en alvast een heel gelukkig nieuwjaar.
  4. Steve:
    31 december 2015
    Leuk om te lezen Jelle, wat een avontuur!
    Fijne jaarwisseling en succes met de reis naar Indonesië.
  5. Elly:
    31 december 2015
    Prachtig avontuur en nu via de west kust naar beneden. Of gaje Australië verlaten? Geniet ervan.
  6. Ria Verhoeven:
    31 december 2015
    Prachtig verhaal weer en mooie foto's, geniet van de Australische Jaarwisseling en goede reis verder in 2016
  7. Sonja:
    Geweldig. Wat een ervaring. Een heel mooi 2016 liefs
  8. Nico:
    31 december 2015
    Hey Jelle, goed om weer van je te horen. Ik dacht even dat je in een of andere stoofpot terecht was gekomen haha. Mooi verhaal weer. Wij wensen jou een fijne jaarwisseling, en een goed vervolg van jou reis toe. Groetjes Nico en Carola
  9. Inge:
    1 januari 2016
    Lieve Jelle wat een super mooie reis zeg. Echt top om te lezen en de foto's te zien. De allerbeste wensen voor 2016. Geniet nog lekker van je geweldige reis en hele dikke dikke kus vanuit
    Nieuwegein. Liefs Ing en dikke knuffel van je kleine vriend Sam
  10. Charles en Sylvia:
    1 januari 2016
    Hey jelle. Mooi verhaal wederom. Ook namens Charlie (aka Charles) alle goeds voor 2016, kerel!
  11. Edwin taal:
    2 januari 2016
    Hoi Jelle,
    Allereerst een heel gezond en ondernemend 2016.
    Top man, hoe je je er doorheen slaat en geniet van alle indrukken om je heen.
    Ik blijf je volgen en hoop in de loop van dit jaar je avonturen uit eigen mond te ervaren.
    Heel veel goeds en plezier de komende tijd.
  12. Rob:
    2 januari 2016
    3 dagen carnaval in den bosch en er zit weer 12 kilo aan.
    de beste wensen nog
  13. HANS:
    9 januari 2016
    Jelle wederom genoten van je walkabout stories ....prachtig kerel....enne de beste wensen en van harte gefeliciflappy vanuit Breda ciao amigo have fun in Bali
  14. Eric de Vos:
    18 januari 2016
    He Jelle,
    Lang geleden! Zie ik opeens je naam passeren. Respect man, wat een mooie onderneming. En het fietsen ben je nog niet verleerd. Succes met je uitdaging, gr Eric de Vos
  15. Isabel:
    18 januari 2016
    Trots! Fijne verjaardag gehad? Hoop snel iets van je te horen!