Broken Hill - Hawker

18 oktober 2015 - Melrose, Australië

In Broken Hill 4 dagen in de watten gelegd door Diana en Wayne. Goed gegeten en het grote bed voelde lekker na het dunne matrasje in mijn tent. Veel vrienden van hun ontmoet tijdens een gezamelijke wandeling, afgesloten met bier en eten. Broken Hill is een zeer aparte en fantaschtische stad. Ik ben zoiets nog niet eerder tegen gekomen. Ook Silverton, oa Mad Max2 opgenomen, vlakbij is de moeite waard. Op de terugweg wel bijna een emoe tegen de bumper van de nissan pathfinder van Wayne. Net gemist dus geen struisvogelachtige biefstuk die avond.
8 oktober tijd om verder te gaan. Wayne en Diana gingen via Melbourne naar hun zoon in Perth. Eerste dag 170 km kunnen fietsen door een lekkere rugwind. Overige 130 naar Peterborough de volgende dag. Daarna opo zoek naar de Maison trail. Speciale route voor bikers van Adelaide naar Blinman in the Flinders Ranges. Prachtige stukken zitten er tussen. In Laura gegeten met nog 4 fietsers, Paul, Maggy, Brian en Jeff. Was erg gezellig in de pub. De volgende dag wilde ik nog even de zee zien, daarom naar Port Germain gereden met de langste 1,5 km, steiger van Australie. Verder naar het prachtige Merlrose. Nieuwe remmen gekocht door al dat bergwerk. Verder naar het noorden via Quorn en Hawker. De route tussen deze twee plekken was zeer indrukwekkend, misschien zelfs een beetje te ..... Nu opmaken voor mijn reis door de verdere outback. Wellicht tot in Alice Spring. En dank voor jullie reacties. Ben ik blij mee!

1. Rudie Kooij:
    18 oktober 2015
    jeminee, kerel, je gaat lekker door he. Heerlijk dat je ook nog es allemaal van die vriendelijke mensen tegen komt. Hihi moet je niet een beetje minder je remmen belasten?? uit laten vieren voordat je bij een bocht komt. Je hebt het zuinige rijden toch wel geleerd?? (grapjeeee). Heel erg genieten dan de tocht naar Alice Springs. Topperrrr.
  2. Elly:
    18 oktober 2015
    Leuke foto's en een zeer mooie trip. Geniet er van avonturier.
  3. Jack:
    19 oktober 2015
    je gaat hard maat. je gaat als een speer door het continent. knap hoor. moet ook wel want het is al weer bijna carnaval en een carnaval zonder jelle kan niet haha. zal de eerste x zijn in 15jaar .
  4. Edwin taal:
    22 oktober 2015
    Hoi maat!
    Leuk om te zien en te lezen waar je allemaal mee bezig bent!
    Zo te zien ga je het wel redden!
    Geniet ervan.
  5. Jellina:
    22 oktober 2015
    Even alles terug gelezen. Wat een super mooie reis maak je. Leuk om al je verhalen te lezen en foto's te zien. Geniet er lekker van.
  6. Sonja:
    23 oktober 2015
    Wat fijn om je verhalen te lezen. En super dat je je hart bent gaan volgen. Geniet van deze mooie ervaring.
  7. Jopievanderpijl:
    23 oktober 2015
    zo jelle als ik naar de wegen kijk lijkt het niet altijd even fijn fietsen.
    petje af hoor. ik sta versteld van de afstanden die je aflegt.
    zou al een hele blikken kont hebben.
    knuffel van ons
  8. Hester:
    23 oktober 2015
    Hé Jelle, ik heb je gevonden en kan je eindelijk, zo nu en dan volgen. Super. Je verhalen leuk, de foto's mooi en jij, een kanjer. Geniet van alles, dit is once in à lifetime! Lieve groet!
  9. Henny baginda burg:
    23 oktober 2015
    Hoi toppertje net effe alles gelezen en natuurlijk de prachtige foto's gezien
    Ga zo door geniet er van echte klasse
  10. Rob Meubermans:
    25 oktober 2015
    He mate! Wat een avontuur! Leuk om het te volgen! Take care in crocodile country, groetjes Rob & San
  11. Fokje Huisman:
    25 oktober 2015
    Beste Jelle
    Fijn om jou avonturen te zien en te lezen ben benieuwd naar meer belevenissen en kijk uit naar meer verhalen.
  12. Gerdina:
    1 november 2015
    Hey stoere vent, wat een mooie verhalen vanuit de andere kant van de wereld. Superleuk om je verhalen te lezen en de foto's te zien. Take care and enjoy !!
  13. Maikel:
    5 november 2015
    Maatje, wat ben je toch allemaal aan het doen met die fiets van je. Diepe buiging, ik geniet van je! Doe voorzichtig en ik blijf je volgen. X