Hawker - Alice Springs

8 november 2015 - Alice Springs, Australië

En dan word je gebeld door een medewerker van het Nederlandse consulaat omdat je familie ruim twee weken niks van je heeft gehoord. Heel lief, maar dit Achterland is ook zo groot dus ben je wel eens offline. Ik ben nu in Alice Springs, het hart van Australie. Veel Aboriginals waarvan het gros onder een boom zit te rusten. Ik zoek straks een plekje naast ze. De reis van Hawker naar Alice Springs was prachtig. Soms zwaar en afmattend, maar ook wel eens makkelijk. Fijn 700 km meegelift met Sophie en Bree, twee darlings uit Kaapstad. Op een verlaten campsite ontmoette ik Bruce en Helen. Bruce ontvluchtte het thuisfront voor zijn zestigste verjaardag. Ik mazzel, want de steak, bier en wijn smaakte opperbest. Zo ontmoet ik iedere dag weer nieuwe mensen met als hoogtepunt de touringcar vol Japanners. Met z'n tienen op een rij foto's nemend van die gekke Hollander op een fiets. Ayers Rock was indrukwekkend, helaas een matige zonsondergang. Wel bier, kip, toast, tzatziki en worst. Thank you lovely people from Melbourne. Gemiddeld slaap ik vijf van de zeven dagen in de bush. Werkelijk op de mooiste plekken. Veel miertjes en vliegen, dat wel. Voor de rest, bekijk de foto's. Deze reis is met de spreekwoordelijke pen niet te beschrijven. Iedere dag is een nieuw cadeautje. Ik ben een rijk mens.

1. Elly:
    Geweldige ervaring. Prachtig daar he !! Geniet ervan. Xx
  2. Hester:
    8 november 2015
    Jeetje Jelle, wat prachtig, wat een schoonheid is de wereld. Wat maak jij n geweldige reis, kippenvel!
  3. Sjakcoliene Blacquiere:
    8 november 2015
    Wat een geweldige ervaring. Velen dromen hiervan maar voeren het niet uit. Dit pikken ze je nooit meer af. Super!!
  4. Robin S:
    8 november 2015
    Heerlijk al die vrijheid en zeer schone natuur!
  5. Rudie Kooij:
    8 november 2015
    Hee Jelle, Eindelijk ben je er weer, hihi. Het duurde wel lang hoor voordat we weer konden genieten van je avonturen. Verdikkie man, wat heb je het goed voor elkaar en ik ben blij dat alles zo goed verloopt. Ik kijk elke dag op je blog om te zien of er al iets nieuws is. Ook hele mooie foto's zeg. Ik kijk al weer uit naar je nieuwe blog. Heel veel plezier verder.
  6. Nico:
    9 november 2015
    Geweldig Jelle, wat een schitterend avontuur. Respect maatje, en een heleboel jaloezie haha. We blijven je volgen, vol bewondering. Blijf wel goed opletten kerel. Groetjes Nico en Carola
  7. Louis:
    14 november 2015
    Geweldig, wat een avontuur :)
  8. Peter:
    14 november 2015
    Hey Jelle het gaat lekker he?
    Mooie foto's en mooie verhalen!
    Fijn dat het goed met je gaat en dat je geniet!
    Veel plezier nog maat...
    Groeten
  9. Jeroen Verdouw:
    19 november 2015
    Hey Jelle,
    Wat mooi om zo een kijkje te krijgen daar aan de andere kant van de wereld. Dagelijks hebben we het nog over je in Nieuwegein en verbazen we ons nog steeds op de manier hoe jij dit doe. Geweldig om te zien hoe jij deze reis doorsta!!!!!
    Jelle geniet van dit bijzonder avontuur en ik hoop nog veel verhalen van je te lezen.
    Groet Jeroen